kolmapäev, 4. juuni 2014

Kuidas liialt abivalmitest klienditeenendajatest lahti saada

 I struggle with this. Ma käin tihti poodides nii, et mul pole taskutes seda üleliigset raha, mida kulutada või kui ma lähengi raha kulutama, siis strateegilise plaaniga käia seal lihtsalt ära, võtta kaasa vajaliku ja edasi liikuda. Mulle meeldib poodides ringi uitada ja asju vaadata ja vahel selga proovida. Seda lihtsalt sellepärast, et mul on aega ja ma saan seda teha, aga ma ei osta alati midagi.
 Mulle meeldib mõte abivalmitest inimestest. Tõesti meeldib, ilus on mõelda... Aga issand jumal, kui mul on abi vaja, siis ma olen täiesti võimeline ise küsima! Mind kohati häirib kui kohe poodi astudes tuleb minu juurde noor neiu, kelle nimi paistab näo järgi olevat Siret, ja küsib mida ma otsin ja kas ta saab mulle abiks olla. Toon teieni oma tavapärased vastused küsimusele: "Kas saan teid kuidagi aidata?"

  • Ei, lihtsalt vaatan. - Lisage naeratus, sest see on kena ja viisakas. 
  • Ei, ma olen vaene. *naeratusega* - See tekitab neis ebamugavust ja nad ei taha teid enam abistada. Nad peavad sind ka natuke nõmedaks.
  • Ei, ma olen vaene. *surmtõsiselt* - Tavaline vastus sellele on ebamugavustundest naeratamine ja aeglane taganemine. Kui sulle hakatakse näitama soodushindadega tooteid, siis lihtsalt korda öeldut, säilitades see surmtõsine ilme. It works. 
  • Ei, ma tean mida ma teen. - Sellega ei vaidle väga töötajad, kelle nimi paistab näo järgi olevat Siret, aga need, kelle nimi paistab olevat näiteks Milvi, arvavad, et sa ei tea sittagi. 
  • *raputa paaniliselt pead* - Tavaliselt ei aita ja nii Siretid kui ka Milvid liimivad end väga abivalmilt külge, hakates sulle pakkuma seda kõige uuemat ja kosmilise hinnaga kaupa. 
  • *katkesta neid poole küsimuse pealt surmtõsise ja väga valju "Ei!"-ga* - Nad arvavad, et oled mölakas ja jätavad su rahule.
Alati ei läheneta muidugi küsimusega "Kas saan teid aidata?". Mõnikord hakatakse sulle lihtsalt asju näitama ja väga libedalt pähe määrima. Eriti seal Viru Keskuse keskpunktis, kus need letid lihtsalt müüjatega istuvad. Ma kiirustan sealt tavaliselt kiirelt läbi, näidates väga demonstratiivselt, et mul on käsil väga tõsine ärikõne ja ma pole absoluutselt heas tujus. Anyway, mul on ka viise kuidas pääseda minema sellest, kui sulle asju lihtsalt pakkuma hakatakse ilma igasuguse küsimise ja viisakuseta. "See ja see toode on parem sest blahblah..."
  • Ahah... - Tagane ja lahku.
  • Krahma mõni riietusese (kui tegemist on sedasorti poega) ja suundu sõnagi lausumata proovikabiini. - Pole just kõige viisakam, aga toimib.
  • Mul pole raha. - Aus ja täiesti toimiv.
  • *vaata kella* Issver, ma pean minema. - Keegi ei tea kuhu sul kiire on, aga on selge, et sul on kiire. Jookse lihtsalt minema.
Arvasin, et nimekiri tuleb pikem, aga sellises olukorras olen ma ise ka veidi kohmetu. Küsimustele vastan paremini.
 Sa võid teha kõike ülalmainitut.. or you can just kill them.
 Thank you, come again.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar